måndag, november 06, 2006

Docenterna - Låt tiden gå '79-'89













"Bensin i blodet, en ensam man på en moped..."
"Arne går i skogen, det är 20 grader kallt. Har med sig sin motorsåg..."
"... jag sa, ge hit för faaan. Bakom mina solglasögon, ljuset alltid gult..."

Vad säger man? Världsklass. En av Sveriges mest begåvade låtskrivare fick ur sig en hel del låtar men som inte gjorde någon speciellt rik, om jag får gissa. Men vad är definitionen av rik?
Det här är i alla fall en låtskatt som gör mig rik. Och varje första lördag i november spelar jag Alla helgons dag. Det har liksom blivit en tradition. Den tillsammans med den politiska Förbannat kall är mina favoriter. De är vackrast. Övriga är bara jävligt bra.

Observera att deras första namn inte var Docent död utan det underbara Aktiespararnas Årsmöte. Lite i samma skola som vårt första punkband i gymnasiet - Var fan är PA:t?