tisdag, oktober 17, 2006

David Bowie - The singles collection













Nä, Magnus, jag orkade inte göra en samlingsbild. Så det får bli några stycken på rad.

Så.

Då har vi kommit fram till ännu en favvo i cdhyllan. Den här karln, eller hur man ska klassificera honom, har gjort så mycket bra att man bara blir förbannad. Jag brukar bli det av god mat, snygg design och just bra musik, som jag skulle ha velat gjort själv.

Den här samlingen är ett måste och får med en hel del ur hans karriär, även om det finns dubbelt så mycket som är nästan lika intressant. Jag har lagt märke till att just den här samlingen har justerats lite på sistone. Den utmärkta Wild is the wind har fått ge plats åt Cat people (putting out fire) som i och för sig är lite cool. I år kom det dock en Platinum-samling som är strået vassare.

Om jag fick välja några favoriter, och det får jag ju som bekant, skulle det bli Heroes, Life on mars? Young americans och såklart Let's dance.