tisdag, september 26, 2006

Ace of base – Flowers












Ja, herregud.

Vad gör egentligen den i cdhyllan? Det var något med sommaren 1998. Eller så ville jag bara att den skulle vara bra. Och det är ju skillnad på vad man vill och hur det egentligen är. Detsamma med Ace of base. Jag ville så gärna att det skulle gå bra för dem och att musiken skulle hålla samma klass som ABBA. Och jag tror att Jonas Berggren håller med.

Flowers är en joker i leken. Den tidigare ”The Sign” var ju mycket bättre. Om man gillar Ace of base. Och det gjorde jag ju någon gång i början av 90-talet. Tror jag. Fast egentligen vill jag bara glömma hela den tiden. Men skivan får stå kvar i hyllan. Som ett skelett över svenska kommersiella ABBA-kopior. Och som en påminnelse om en förvirrad period i mitt liv.

Huh.